Antradienis, 22 balandžio, 2025
spot_img
spot_img

„Rimi“ skelbia, kaip pasikeis iki 2050-ųjų: nauji ambicingi užmojai ir dideli pokyčiai

Ar jau skaitėte?

Skaitomiausi

Prekybos tinklą „Rimi“ valdanti „ICA“ grupė tapo pirmąja Šiaurės šalių mažmenine maisto prekybos įmone, kurios moksliškai pagrįstus tikslus tapti klimatui neutralia patvirtino „Science Based Targets“ iniciatyva (SBTi). Tai itin svarbus žingsnis, nes maisto sektorius išmeta apie 25–30 proc. viso pasaulio teršalų. Būdama viena iš pagrindinių maisto tiekimo grandinės dalyvių, „ICA“ grupė siekia būti pavyzdžiu ir prisidėti prie pasaulinio klimato atšilimo mažinimo pagal Paryžiaus susitarimą. Prie šių tikslų įgyvendinimo prisideda ir „Rimi Lietuva“, siekdama mažinti veikloje išmetamų emisijų kiekį bei savo projektais šviesti pirkėjus bei įkvėpti juos būti draugiškiems aplinkai. 

Kruopšti išmetamų teršalų kontrolė 

Prekybos tinklo „Rimi“ ilgalaikis siekis – tapti klimatui neutralia įmone. Tikslui pasiekti prekybos tinklas vadovausis „ICA“ grupės numatytais 2030 bei 2050 m. tvarumo etapais. Abiejų laikotarpių metu bus siekiama palaipsniui sumažinti išmetamų teršalų kiekį, pasitelkiant inovatyvias technologijas bei kitas priemones.

„Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius.
„Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius.

„Būdami vieni pagrindinių maisto tiekimo grandinės dalyvių, nuolat ieškome būdų, kaip galėtume sumažinti savo poveikį klimatui. Norime užtikrinti, kad mūsų pirkėjai jaustųsi ramūs, žinodami, jog dedame pastangas ten, kur jos labiausiai prisideda aplinkai draugiškų sprendimų“, – sako „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius.

Tvarios priemonės ir logistikoje, ir parduotuvėse

Prekybos tinklas „Rimi“ jau ne vieneri metai vadovaujasi iškeltais tvarumo tikslais, skirtais ženkliai sumažinti veiklos poveikį klimatui iki 2030 m. „Aktyviai rūpinamės, kad tiek išmetamų teršalų kiekis, tiek parduodamų maisto produktų įtaka aplinkai būtų kuo mažesnė. Naujieji moksliškai pagrįsti tikslai užtvirtino ir tolimesnę 2050 m. tvarumo viziją“, – sako V. Lukoševičius. 

2030 m. tiksluose numatyta ir toliau laipsniškai mažinti iškastinio kuro suvartojimą, diegti klimato kaitos švelninimui pritaikytus šaldytuvus ir šaldiklius, didinti tolesnį energijos vartojimo efektyvumą bei mažinti parduodamų maisto produktų anglies dvideginio pėdsaką. 

Taip pat užsibrėžta nuo 2024 m. kasmet skelbti išsamią tvarumo ataskaitą, kurioje būtų pateikiama visa informacija apie išmetamų teršalų kiekį. Atskiras dėmesys skiriamas ir emisijoms, susidarančioms dėl žemės resursų naudojimo bei maisto produkcijos gamybos – jos ataskaitoje bus pažymėtos specialiu „FLAG“ ženklu. 

Net 90 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų 

„Rimi Lietuvos“ tiksluose numatyta iki 2030 m. 42 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą tiek įmonės veikloje, tiek tiekimo grandinėje, lyginant su 2022 m. Taip pat, vykdant veiklą, susijusią su miškais, žeme ir žemės ūkiu, papildomai planuojama iki 2030 m. net 30,3 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį tiekimo grandinėje. Be to, iki 2025 m. gruodžio mėn. įsipareigota nutraukti miškų kirtimą, susijusį su medienos produkcija.

„Naujuosiuose tvarumo tiksluose įvardinti dar ryžtingesni siekiai, padėsiantys sumažinti poveikį klimatui. Iki 2050 m. įsipareigojome net 90 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą tiek savo veikloje, tiek tiekimo grandinėje, lyginant su 2022 m. O vykdydami su miškais, žeme ar žemės ūkiu susijusią veiklą, užsibrėžėme iki 2050 m. sumažinti išmetamų teršalų kiekį tiekimo grandinėje net 72 proc.“, – sako „Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė.

„Maisto bankui“ aukojo 130 furgonų maisto

Prekybos tinklas „Rimi“ jau eilę metų vykdo įvairias tvarumo iniciatyvas. Viena reikšmingiausių – bendradarbiavimas su „Maisto banku“, siekiant mažinti maisto švaistymą.

„Praėjusiais metais „Rimi“ visose Baltijos šalyse paaukojo 2 668 tonas maisto produktų labdaros fondui – tai prilygsta bene 130 maisto furgonų. Taip pat šių metų vasarą pirmieji Lietuvoje pradėjome šaldyto maisto aukojimo projektą, siekiant dar labiau sumažinti maisto švaistymą“, – sako E. Krasauskienė. 

„Rimi“ „Verslo žinių“ klausimyno pagrindu sudarytame tvarumo indekse įvardyta kaip lyderė tarp daugiau nei 600 įmonių, surinkusi 10 iš 10 galimų balų. Tyrime vertinti keturi kriterijai: tvarumo svarba įmonėje, aplinkosauga, socialinis tvarumas bei valdysena.

„Rimi Lietuva“ taip pat nominuota 2024 m. „Atliekų kultūros“ apdovanojimuose „Metų įkvėpimo“ kategorijoje už pasiekimus mažinant maisto atliekas. Nominacijoje iškelta oranžinių lipdukų iniciatyva: jais prekybos tinklo parduotuvėse žymimi nukainoti besibaigiančio galiojimo maisto produktai. Pirkėjai mobiliojoje programėlėje gali stebėti nukainotas prekes artimiausioje „Rimi“ parduotuvėje bei jų įsigyti, taip dar labiau prisidedant prie tvaraus apsipirkimo ir sutaupant.

Kas bendro tarp rizikų valdymo ir lietuviškų metų laikų?

0
Kaip pastarųjų metų neapibrėžta geopolitinė situacija ir tikėtino verslo sąlygų ir mokesčių keitimo atmosfera veikia šalies smulkų ir vidutinį verslą – ar jis planuoja...

Nuo buto remonto iki privataus lėktuvo: kam žmonės naudoja paskolas?

0
Šiandien vis daugiau žmonių paskolas renkasi ne tik būtiniausiems poreikiams, bet ir svajonėms įgyvendinti – nuo įprasto būsto remonto iki vilos Ispanijoje ar net...

Nacionalinėje vokiečių kalbos olimpiadoje varžėsi per pusšimtį Lietuvos mokinių

0
Kovo 28–29 dienomis Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijoje vyko 14–18 metų moksleiviams skirtas renginys „Lietuvos mokinių vokiečių kalbos olimpiada ir konkursas“. Pasak Lietuvos neformaliojo švietimo...

UAB „Gulbelė“ komercijai vadovaus Diana Taletavičienė

0
Mažmeninės prekybos tinklo UAB „Gulbelė“, valdančio beveik 70 krautuvių visoje Lietuvoje, komercijai vadovaus Diana Taletavičienė. Ilgametę patirtį prekybos sektoriuje sukaupusi vadovė rūpinsis prekybos tinklo...

Apklausa: lietuviai planuoja gausesnį Velykų stalą nei pernai, tačiau neaplenks akcijų  ir nuolaidų  

0
Artėjant vienai didžiausių metų švenčių, kone visos šeimos stengiasi paruošti įvairesnį stalą ir primarginti kiaušinių. Prekybos tinklo „Rimi“ duomenimis, šiemet 13 proc. respondentų planuoja...

Derančios įmonės bei asmeninės darbuotojo vertybės: kodėl svarbu, kad jos sutaptų?

0
Ar kada teko susimąstyti, kas darbe teikia didžiausią motyvaciją? Konkurencingas atlyginimas, papildomos naudos, plačios karjeros galimybės – visa tai svarbu, tačiau tyrimai rodo, kad...

Velykų sekmadienį keisis „Rimi“ darbo laikas: veiks budinčios parduotuvės

0
Balandžio 20 d., Velykų sekmadienį, dalis prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvių nedirbs, tačiau įsigyti prekių šventiniam stalui pirkėjai galės budinčiose parduotuvėse. Iš viso duris lankytojams...

Įtrauki darbo aplinka visiems: kaip „Lidl Lietuva“ skatina lyčių lygybę ir moterų lyderystę?

0
Lygybė darbovietėje nėra tik privalumas – tai būtinybė. „Lidl Lietuva“ kasdien siekia tai užtikrinti – kuria atvirą ir įtraukią darbo aplinką. Įmonėje kiekvienas darbuotojas,...

Lietuvos gyventojai „į rankas“ uždirba kone mažiausiai ES

0
Lietuvos gyventojai „į rankas“ uždirba kone mažiausiai Europos Sąjungoje, o turintys vaikų „į rankas“ uždirba daugiau nei vienišiai. Eurostato duomenimis,  šveicarai, vieni daugiausiai uždirbančių...

Freor LT“ kreipiasi į Aukščiausiąjį teismą: Lietuva ignoravo Europos Sąjungos teisę ir pritaikė atsakomybę...

0
UAB „Freor LT“ vadovas skundžia Aukščiausiajam teismui Vilniaus apygardos teismo sprendimą, kuriuo buvo pritaikyta administracinė atsakomybė už nelegalų darbą, įdarbinus karo pabėgėlį iš Ukrainos....

Prisijunk prie galingos „Lidl“ komandos: naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – komandiškumas, karjeros galimybės ir...

0
„Lidl“ pristato naują darbdavio įvaizdžio kampaniją, kurioje akcentuojama palaikanti komanda, plačios karjeros galimybės ir konkurencingas atlyginimas. Kampanijoje darbo „Lidl“ privalumai atskleidžiami per sporto prizmę...

Sėkmingi metai prekybos centrui CUP – 6,5 mln. lankytojų ir stabiliai auganti nuomininkų apyvarta

0
Vilniaus širdyje įsikūręs prekybos centras CUP išlieka viena populiariausių sostinės vietų – 2024 metais čia apsilankė 6,5 mln. žmonių, o lankytojų srautas, lyginant su...

„Didžiausią įspūdį paliko pokyčių greitis“: „Iki“ klientų valdyba ragina pirkėjus nepramiegoti progos – prisidėkite...

0
Ar pastebėjote, kad „Iki“ programėlė tapo dar patogesnė? O kainų etiketės parduotuvėse – aiškesnės? Apsipirkimas „Iki“ savitarnos kasose – greitesnis? Spartų šių pokyčių įgyvendinimą...

Palangoje duris atvers prestižinis „DoubleTree by Hilton“ viešbutis

0
  Palanga žengia dar vieną svarbų žingsnį tarptautinėje turizmo arenoje – į kurortą ateina pasaulinio lygio viešbučių tinklas „Hilton“. Vietos bendruomenę ir verslo atstovus pasiekė...
spot_img