Šeštadienis, 27 balandžio, 2024
spot_img
spot_img

Kęstutis Grinaveckas. Techninė recesija – 10 būdų, kaip verslui pasiruošti sunkesniam laikotarpiui

Ar jau skaitėte?

Skaitomiausi

Gegužės pradžioje Lietuvos ekonomistai perspėjo, kad šalis paniro į techninę recesiją. Tai specialus terminas, kuomet šalies bendras vidaus produktas (BVP) bent du ketvirčius iš eilės yra neigiamas. Ekonomistų vertinimu, tai rimtas ženklas, kad Lietuva ilgainiui galėtų susidurti su recesija. Tačiau ankstesnės recesijos, Lietuvoje vykusios 2008-aisiais ir 2020-aisiais, rodo, kad po to ekonomika atsistoja ant kojų, o verslas greitai pradeda didinti savo apsukas.

Manau, nemaža dalis  įmonių vadovų sutiks, kad ir smulkieji, ir didieji verslai retai kada būna pasiruošę ekonomikos nuosmukiui. Juk, kam galvoti apie sunkesnį laikotarpį, kada tavo įmonei sekasi. Retai susimąstome, kad recesija yra natūrali ekonominio ciklo dalis ir istoriškai pasikartoja. Todėl verslui apie artėjantį sunkesnį laikotarpį reikėtų pradėti mąstyti gerokai anksčiau. Yra keli efektyvūs būdai nuo ko pradėti.

Problemos ignoravimo žala

Kęstutis Grinaveckas.

Dažnai ekonomistų prognozės apie šalies ekonomiką leidžia imtis veiksmų dar neištikus sunkesniam laikotarpiui. Jeigu ignoruosite būsimą problemą ir nedarysite nieko, ekonominiai iššūkiai verslui smogs staigiai, skaudžiai ir su ilgalaikėmis pasekmėmis.

Faktų įvertinimas

Lengva išsigąsti, remiantis tuo, kas galėtų būti, o ne tuo, kaip iš tikrųjų yra. Būtina gauti visą informaciją apie tai, kas vyksta, ir nagrinėti tik faktus, nepaisant emocijų ar nuogirdų. Prieš sudarydami planą ekonominiams iššūkiams įveikti, analizuokite oficialius skaičius, savo pačių padėtį ir nepervertinkite įmonės galimybių. Tuo pat metu nereikėtų išsigąsti būsimų prognozių ar imtis impulsyvių veiksmų.

Verslo įvertinimas iš naujo

Sunkūs laikai yra verslo kryžkelė, suteikianti galimybę priimti sunkius sprendimus, atrasti, kas veikia, o kas ne. Ekonominis nuosmukis – tinkamas laikas į savo įmonę pažvelgti iš šalies ir padaryti tai, ko nepadarėte anksčiau.

Rinkodaros tęsimas

Net jei galite pasiūlyti geriausią produktą rinkoje, klientai niekada apie jį nesužinos, jei negalėsite jiems to pranešti. Pradedant verslą ši dalis daugeliui yra gyvybiškai svarbi, tačiau ilgainiui, neskyrus tam dėmesio, o ypač finansinių sunkumų metu, ji gali būti ir visai užmiršta. Todėl, sudarant veiksmų planą ekonomikos nuosmukio laikotarpiu, būtina dalį biudžeto skirti rinkodarai.

Tinkamos kainos išlaikymas

Ekonomikos sunkmečiu gali kilti idėja sumažinti kainas ir taip pritraukti daugiau klientų. Arba atvirkščiai – didinti kainas, nes įmonei atėjo sunkūs laikai. Nesuklyskite. Prieš priimdami sprendimus dėl kainų, kurį laiką stebėkite, kaip elgiasi konkurentai ir kokia jūsų siūlomo produkto kaina vyrauja rinkoje. Neatsižvelgus į kainų vidurkį, nesunku prarasti klientus, kurie taip pat kovoja su infliacija. Svarbu paminėti, kad lietuviai vis didesnį dėmesį skiria ne tik kainai. Tad jeigu jūsų gaminiai išsiskiria iš konkurentų savo kokybe, klientai už jį bus pasiruošę mokėti daugiau.

Konkurentų veiksmų stebėjimas

Netgi besivystančiose rinkose yra vienokia ar kitokia konkurencija, ypač šaliai sunkiu laikotarpiu. Labai svarbu nepraleisti pro akis naujų konkurentų, kurie nepastebimai jus gali aplenkti. Net ir siūlant geriausią prekę ar paslaugą, nereikėtų užmigti ant laurų. Sunkiu laikotarpiu reikia kur kas daugiau pastangų naujiems klientams pritraukti, ypač rinkoje, perpildytoje panašių pasiūlymų. Kuo daugiau žinosite apie savo konkurentus, tuo geriau būsite pasirengę jiems nenusileisti. Verta išsiaiškinti, kuo konkurentai skiriasi nuo jūsų – kaip pritraukia klientus ir ar daro kažką tokio, ko nedarote jūs. Analizuodami konkurentų veiklą lengviau pastebėsite savo versle daromas klaidas.

Nuolatinis duomenų analizavimas

Nenuvertinkite verslo duomenų stebėjimo vertės. Tai gali suteikti vertingų įžvalgų. Ekonomikos nuosmukio laikotarpiu naudingiausia ir toliau analizuoti duomenis bei stebėti, kaip sunkumai veikia jūsų verslą. Jeigu įmonė jau anksčiau išgyveno sunkesnį laikotarpį, verta atsiversti tų metų analizes ir išsiaiškinti, kokie veiksmai tada labiausiai padėjo, o kokie – pakenkė. Sukūrę reguliariai atnaujinamą duomenų suvestinę, pastebėsite tendencijas ir prognozes, kurios gali padėti pasiruošti sunkiems laikams, o jiems atėjus – nesustoti.

Naujų idėjų pritaikymas

Jeigu tai, ką darote ilgą laiką, kažkuriuo metu nebeveikia, prasminga išbandyti ką nors naujo. Prasidėjus sudėtingam laikotarpiui daugybė verslų koncentruojasi į patikrintus būdus ir priemones, nors pastebi, kad tai neatneša ankstesnės naudos. Verslininkai turi būti pasirengę bet kuriuo metu „išeiti iš savo komforto zonos“, išbandyti naujas idėjas ar kreiptis į profesionalus, jei patys neranda išeities.

Ekonominės situacijos stebėjimas

Ekonominiai pokyčiai gali turėti didžiulį poveikį bet kuriam verslui, todėl svarbu sekti paskutines naujienas. Visada stebėkite ženklus, rodančius, kad jūsų verslas gali sustoti, nors daugeliui kitų tai ir negresia. Labai svarbu į ekonominę situaciją pažvelgti iš šalies.

Mokymasis iš patirties

Išlaikyti įmonę ekonomikos nuosmukiu, lyg gesinti gaisrą čia ir dabar. Didesnių nuostolių išvengti padeda išankstinis planavimas, sėkmių ar nesėkmių vertinimas ir analizavimas, ką būtų galima daryti kitaip. Prieš prasidedant ekonominiam sunkmečiui, visada pasirodo užuominų. Verta peržiūrėti, kokie ženklai buvo ignoruojami anksčiau, ir jų nekartoti. 

Kęstutis Grinaveckas, alternatyvaus finansuotojo „Finpro“ valdybos narys

 

Kartu ir po darbo valandų: IKI kolegos susitinka uždaruose klubuose

0
Įvairios „Iki“ siūlomos papildomos naudos ir plačios vidinės karjeros galimybės – tik keletas iš gausybės privalumų, padedančių prekybos tinklui pritraukti naujų talentų ir išlaikyti esamus darbuotojus. Aukšta vidinė kultūra ir išskirtinė saviraiškos laisvė natūraliai...

Iki šiol nematyta idėja virsta dar viena „Iki“ inovacija: į pirmąjį posėdį susirinko „Iki“...

0
Prekybos tinklas „Iki“, nuolat siekdamas užtikrinti geriausią apsipirkimo patirtį, tęsia drąsių idėjų įgyvendinimo lyderystę. „Iki“ šiais metais ėmėsi dar vienos inovacijos – subūrė „Iki“ klientų valdybą. Naujovė sulaukė milžiniško susidomėjimo, ir iš 1200 kandidatų...

Aktuali naujiena gyventojams ir verslui, kuriems rūpi tvarumas: specialius maišelius maisto atliekoms „Iki“ galės...

0
Lietuvoje jau 2 mėnesius daugelyje miestų galioja nauja tvarka, kaip rūšiuoti maisto atliekas: gyventojai kviečiami jas kaupti atskirai ir išrūšiuoti pagal nustatytas taisykles. Daugumoje miestų gyventojams dalinami specialūs kibirėliai, o Vilniaus apskrities gyventojų prašoma...

„Iki“ atidarė ilgai lauktą parduotuvę „Europos“ prekybos centre: išskirtinėje parduotuvėje – ir vietoje kepamos...

0
Vilniaus centrinis verslo rajonas tampa dar patrauklesnis lankytojams ir gyventojams. Aktyviai plėtrą vykdantis prekybos tinklas „Iki“ Vilniuje pirmadienį atidarė parduotuvę prekybos centre „Europa“, Konstitucijos prospekte. Sostinės verslo centre duris atvėrė didžiausio formato tinklo parduotuvė,...

Pensijos tolsta, darbuotojai sensta. Keisti požiūrį privalės ir darbdaviai

0
Amžius, kuomet Lietuvos piliečiai gali išeiti į senatvės pensiją, šiemet pasiekė 64 metus ir 8 mėnesius vyrams bei 64 metus ir 4 mėnesius moterims. Abiejų lyčių pensijos amžius susilygins 2026 metais, kai pasieks 65...

Artėjant Velykoms „Iki“ atidarė atnaujintą parduotuvę Vilniaus Pilaitės rajone

0
Ketvirtadienį po renovacijos duris atvėrė moderni prekybos tinklo „Iki“ parduotuvė Pilaitėje, adresu Priegliaus g. 2, Vilnius. Į šios 2 širdelių formato parduotuvės atnaujinimą dėl didesnio patogumo pirkėjams buvo investuota daugiau nei milijonas eurų. „Nuolat rūpinamės,...

Artėjant Velykoms „Iki“ atidarė atnaujintą parduotuvę Visagine

0
Antradienį po renovacijos duris atvėrė moderni prekybos tinklo „Iki“ parduotuvė Visagine, adresu Taikos g. 80A-1. Į šios 2 širdelių formato parduotuvės atnaujinimą dėl didesnio patogumo pirkėjams buvo investuota apie 1,1 mln. eurų. „Nuolat rūpinamės, kad...

Ir pigiau, ir skaniau: naudingos „Iki“ akcijos – ne tik majonezui, bet ir liežuviui,...

0
Sočias ir be galo skanias Velykas galima suruošti be vargo ir be didelių išlaidų. Tuo jau spėjo įsitikinti būriai pirkėjų, šią savaitę gužančių į „Iki“ parduotuves. Ypač plačiu asortimentu ir šviežia produkcija garsėjantis tinklas...

„Lidl Lietuva“ darbuotojų sveikatos draudimui skyrė daugiau nei pusę milijono eurų

0
Siekiant užtikrinti visapusišką darbuotojų gerovę, „Lidl Lietuva“ jau šeštus metus iš eilės visus įmonės darbuotojus apdraudė papildomu sveikatos draudimu, šiemet įmonė tam skyrė beveik 600 tūkst. eurų. Visiems komandos nariams yra suteikiamos vienodos draudimo...

Kovą tvarumo mėnesiu skelbiančiai „Iki“ pokyčių siekti padeda darbuotojų iniciatyvumas  

0
Komandą svarbiam tikslui vienijantis prekybos tinklas „Iki“ kovą skelbia tvarumo mėnesiu. Įmonė siekia ne tik supažindinti darbuotojus su tvarumo planais ir pasiekimais, bet ir paskatinti juos siūlyti savo idėjas. Siekiama, kad tapę tvarumo ambasadoriais,...

Prekybos tinklas „Iki“ – tvariausių prekės ženklų Lietuvoje reitingo dešimtuke

0
Prekybos tinklas „Iki“ už nuolatinį progresą tvarumo srityje sulaukė svaraus įvertinimo. Nuosekliai tvarumo principais savo veikloje besivadovaujančio ir inovatyvius sprendimus rinkoje diegiančio „Iki“ pažanga pripažinta nepriklausomame tarptautiniame tyrime. „Iki“ tvariausių prekės ženklų Lietuvoje reitinge...

Kovo 17-oji: vardadieniai, astrologija, dienos INFO

0
Kovo septynioliktoji, sekmadienis, (paskutinė 11-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 288 dienos. Savo vardadienius šiandien švenčia Gendvilas, Gendvilė, Gertrūda, Patrė, Patricija, Patricijus, Patrikas, Patris, Patrys, Vita; rytoj: Anzelmas, Eimutė, Eimutis, Einarta, Einartas, Einartė, Einas,...

6 netradicinės investavimo galimybės: nuo retų monetų iki prabangių automobilių

0
Išgirdę apie investavimą greičiausiai pirma pagalvojame apie vertybinius popierius, akcijas ar nekilnojamą turtą. Tačiau savo pinigus įdarbinti galima ir investuojant į mažiau populiarias sritis, kurios gali būti susijusios su jūsų hobiu, o ilgalaike grąža...

CUP vadovė: augame, nes žinome, ko reikia klientui ir ką galime patys

0
Nuolat atsinaujinantis, popandeminiu laikotarpiu stabiliai augęs Vilniaus prekybos centras CUP apžvelgia pastebimai gerėjančius savo veiklos rezultatus. 2023 m. lankytojų srautai, palyginti su 2022 m., augo 15 proc., bendra nuomininkų apyvarta per tą patį laikotarpį...
spot_img
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com