Sekmadienis, 18 gegužės, 2025
spot_img
spot_img

Apklausa: lietuviai planuoja gausesnį Velykų stalą nei pernai, tačiau neaplenks akcijų  ir nuolaidų  

Ar jau skaitėte?

Skaitomiausi

Artėjant vienai didžiausių metų švenčių, kone visos šeimos stengiasi paruošti įvairesnį stalą ir primarginti kiaušinių. Prekybos tinklo „Rimi“ duomenimis, šiemet 13 proc. respondentų planuoja skirti didesnį biudžetą pasiruošimui Velykoms. Lyginant su praėjusiais metais, ketinančių išleisti apie 150 Eur pirkėjų padaugėjo 12 proc. „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius pastebi, kad kovo mėnesį atlikta prekybos tinklo apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 800 respondentų, atskleidžia ne tik planuojamas išlaidas, bet ir pirkėjų įpročius. Daugelis renkasi apsipirkti per akcijas ir maistą gaminti namuose.  

Planuoja išleisti daugiau

Kovo mėnesį atliktos prekybos tinklo „Rimi“ apklausos duomenimis, daugiau nei pusė pirkėjų šiemet numato Velykoms skirti didesnį biudžetą, tačiau apsipirkinėdami šventiniam stalui taip pat planuoja atsižvelgti į prekybos vietose galiojančius pasiūlymus, akcijas bei nuolaidas.

 Lietuviai Velykoms ruošiasi apgalvotai – dauguma pirkėjų renkasi apsipirkti akcijų metu ir planuoja didesnį šventinį biudžetą. Nuotrauka Žygimantas Gedvila/BNS.
Lietuviai Velykoms ruošiasi apgalvotai – dauguma pirkėjų renkasi apsipirkti akcijų metu ir planuoja didesnį šventinį biudžetą. Nuotrauka Žygimanto Gedvilo / BNS.

Palyginus su 2024 m. duomenimis, mažėja apsiribojančių 50 eurų suma (nuo 57 proc. iki 46 proc.), o didesnį – iki 150 eurų – biudžetą numatančių pirkėjų dalis išaugo 12 proc. Nors dauguma gyventojų lieka prie įprastų apsipirkinėjimo įpročių, pastebima, kad svarbus išlieka taupumo aspektas – mažiau nei pernai išleisti ketinančių pirkėjų skaičius išaugo nuo 24 proc. iki 30 proc.  

„Kasmet stebime besikeičiančius klientų įpročius. Apklausų duomenimis, šiemet pirkėjai linkę skirti didesnį biudžetą šventiniam stalui, tačiau taip pat laukia ir specialių pasiūlymų bei akcijų. Vertindami tai, siekiame pasiūlyti tinkamą asortimentą bei apsipirkimo patirtį: planuojantys gausų vaišių stalą, „Rimi“ ras platų prekių pasirinkimą, o norintys daugiau sutaupyti – reikiamų produktų galės įsigyti akcijų bei nuolaidų metu arba apsiperkant su „Mano Rimi“ lojalumo kortele“, – teigia „Rimi Lietuva“ vadovas V. Lukoševičius.  

Pakitusios taupymo strategijos  

Apklausos duomenys atskleidė, kad vienas populiariausių taupymo būdų ir toliau išlieka apsipirkimas akcijų metu. 33 proc. pirkėjų šį metodą taikė tiek pernai, tiek ir šiemet. Be to, padaugėjo pirkėjų, kurie gamina maistą namuose – jų skaičius išaugo 13 proc. Visgi, sumažėjo planuojančių išlaidas ir apsipirkinėjančių iš anksto – šis skaičius nukrito nuo 30 proc. iki 19 proc.

Pasak V. Lukoševičiaus, matomi pokyčiai atspindi augantį vartotojų poreikį lanksčiau valdyti savo išlaidas. „Nors maisto pirkimas per akcijas ir toliau išlieka populiariausiu taupymo būdu, matome, kad pirkėjai šiemet mažiau planuoja pirkinius iš anksto. Tuo tarpu išaugęs namuose gaminamo maisto populiarumas rodo, kad žmonės, norėdami nustebinti savo artimuosius, vėl atranda kūrybiškumą ir aistrą“, – teigia V. Lukoševičius.  

Svarbus velykinių tradicijų išlaikymas  

Daugumai iš mūsų nuo vaikystės artimos Velykų tradicijos įaugusios į kraują. Dažnai šeimos ir giminės kartu sėda ne tik prie šventinio stalo, bet ir drauge ruošiasi, susirenka dažyti margučių.   

Pernai dauguma pirkėjų (35 proc.) planavo pirkti nuo 10 iki 30 kiaušinių, o 38 proc. jų ketino įsigyti iki 10. Šiemet pastebimi tam tikri pokyčiai: didesnė dalis pirkėjų (64 proc.) planuoja įsigyti nuo 10 iki 20 kiaušinių, o 15 proc. ketina pirkti daugiau nei 30.

„Kalbant apie kiaušinių marginimo tradicijas, tendencija išliko beveik nepakitusi – pernai marginti kiaušinius planavo 78 proc., o šiemet – 80 proc. pirkėjų. Akivaizdu, jog pagrindinė Velykų tradicija išlieka populiari – daugeliui tai yra itin svarbi šventinio pasiruošimo dalis“, – komentuoja „Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė.  

Kita svarbi Velykų šventės vertybė – tradiciniai šeimos patiekalai. Kaip ir pernai, šiemet daugelis respondentų nurodo, kad neįsivaizduoja šventinio Velykų stalo be margučių ir mėsos patiekalų: netikro zuikio, kepto kumpio, liežuvio drebučiuose, vištos ar anties, šaltienos. Be to, stalui būdingos įvairios žuvies patiekalų rūšys, mišrainės ir, žinoma, tradiciniai kepiniai, tokie kaip Velykų boba.

„Džiaugiamės galėdami pirkėjams padėti sutaupyti, nuolat siūlydami maisto produktų akcijas, kurių galima ieškoti jau dabar. Be to, iki Velykų likus vos kelioms savaitėms, pats laikas pasirūpinti kiaušinių marginimo priemonėmis – dažais, lipdukais ir kitomis dekoracijomis. Taip pat rekomenduojame peržiūrėti turimas dekoracijas ir papildyti trūkstamas: papuošti stalą velykiniais zuikiais ar viščiukais, ant šakelių kabinti margaspalvius kiaušinius, o dailiame dubenėlyje pasodinti ir užauginti Velykų žolę“, – vardija prekybos tinklo ekspertė.  

Prekybos tinklo atstovė pažymi, kad prieš Velykas norint apsipirkti pigiau, taip pat padės tikslus pirkinių krepšelio planavimas, akcijų sekimas bei „Mano Rimi“ lojalumo programa. Jos dalyviai  kiekvieną savaitę gali naudotis įvairiais kuponais, „Mano šeimai“ skirtais pasiūlymais, o pirmadieniais senjorai gali apsipirkti pigiau, nes jiems taikoma papildoma 10 proc. nuolaida krepšeliui. Be to, lojalumo programos dalyviai taip pat naudojasi asmeniniais pasiūlymais, pritaikomais atsižvelgiant į lojalių pirkėjų apsipirkimo įpročius.  

Atskleidė, kuri profesija Lietuvoje – pavojingiausia

0
Artėjant Pasaulinei darbuotojų saugos ir sveikatos dienai, Valstybinė darbo inspekcija (VDI) atskleidė, kuriame sektoriuje įvyksta daugiausiai nelaimingų atsitikimų ar net tragedijų. Sudėtingiausia situacija išlieka...

Ko negali dirbtinis intelektas? Žmogaus pranašumas pardavimų srityje

0
Sakoma, kad dirbtinis intelektas (DI) galėtų automatizuoti apie 30–50% užduočių pardavimų procese. Kaip teigia dirbtinio intelekto ekspertas, pirmosios Lietuvoje dirbtinio intelekto agentūros „WhyAI“ įkūrėjas...

Lietuviškų „oho!“ traškučių ir sausų pusryčių gamintojo eksportas pernai augo iki 22 mln. eurų

0
Lietuviško kapitalo traškučių ir sausų pusryčių „oho!” gamintojo „Naujasis Nevėžis“ 2024 metais milijoninės investicijos grįžo išaugusiu eksportu. Bendrovės eksportas padidėjo iki 22 mln. eurų...

Dar vienas įvertinimas: „Lidl Lietuva“ – patraukliausias darbdavys prekybos kategorijoje

0
„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai paskelbti remiantis šių metų...

Kas bendro tarp rizikų valdymo ir lietuviškų metų laikų?

0
Kaip pastarųjų metų neapibrėžta geopolitinė situacija ir tikėtino verslo sąlygų ir mokesčių keitimo atmosfera veikia šalies smulkų ir vidutinį verslą – ar jis planuoja...

Nuo buto remonto iki privataus lėktuvo: kam žmonės naudoja paskolas?

0
Šiandien vis daugiau žmonių paskolas renkasi ne tik būtiniausiems poreikiams, bet ir svajonėms įgyvendinti – nuo įprasto būsto remonto iki vilos Ispanijoje ar net...

Nacionalinėje vokiečių kalbos olimpiadoje varžėsi per pusšimtį Lietuvos mokinių

0
Kovo 28–29 dienomis Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijoje vyko 14–18 metų moksleiviams skirtas renginys „Lietuvos mokinių vokiečių kalbos olimpiada ir konkursas“. Pasak Lietuvos neformaliojo švietimo...

UAB „Gulbelė“ komercijai vadovaus Diana Taletavičienė

0
Mažmeninės prekybos tinklo UAB „Gulbelė“, valdančio beveik 70 krautuvių visoje Lietuvoje, komercijai vadovaus Diana Taletavičienė. Ilgametę patirtį prekybos sektoriuje sukaupusi vadovė rūpinsis prekybos tinklo...

Derančios įmonės bei asmeninės darbuotojo vertybės: kodėl svarbu, kad jos sutaptų?

0
Ar kada teko susimąstyti, kas darbe teikia didžiausią motyvaciją? Konkurencingas atlyginimas, papildomos naudos, plačios karjeros galimybės – visa tai svarbu, tačiau tyrimai rodo, kad...

Velykų sekmadienį keisis „Rimi“ darbo laikas: veiks budinčios parduotuvės

0
Balandžio 20 d., Velykų sekmadienį, dalis prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvių nedirbs, tačiau įsigyti prekių šventiniam stalui pirkėjai galės budinčiose parduotuvėse. Iš viso duris lankytojams...

Įtrauki darbo aplinka visiems: kaip „Lidl Lietuva“ skatina lyčių lygybę ir moterų lyderystę?

0
Lygybė darbovietėje nėra tik privalumas – tai būtinybė. „Lidl Lietuva“ kasdien siekia tai užtikrinti – kuria atvirą ir įtraukią darbo aplinką. Įmonėje kiekvienas darbuotojas,...

Lietuvos gyventojai „į rankas“ uždirba kone mažiausiai ES

0
Lietuvos gyventojai „į rankas“ uždirba kone mažiausiai Europos Sąjungoje, o turintys vaikų „į rankas“ uždirba daugiau nei vienišiai. Eurostato duomenimis,  šveicarai, vieni daugiausiai uždirbančių...

Freor LT“ kreipiasi į Aukščiausiąjį teismą: Lietuva ignoravo Europos Sąjungos teisę ir pritaikė atsakomybę...

0
UAB „Freor LT“ vadovas skundžia Aukščiausiajam teismui Vilniaus apygardos teismo sprendimą, kuriuo buvo pritaikyta administracinė atsakomybė už nelegalų darbą, įdarbinus karo pabėgėlį iš Ukrainos....

Prisijunk prie galingos „Lidl“ komandos: naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – komandiškumas, karjeros galimybės ir...

0
„Lidl“ pristato naują darbdavio įvaizdžio kampaniją, kurioje akcentuojama palaikanti komanda, plačios karjeros galimybės ir konkurencingas atlyginimas. Kampanijoje darbo „Lidl“ privalumai atskleidžiami per sporto prizmę...
spot_img